May 13, 2013

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)


Nu cred că este cineva care, atunci când era la vârsta prunciei, nu a auzit de poveștile Fraților Grimm. Eu personal aveam un disc pe care îl ascultam aproape zi de zi, fascinat fiind de scurtele povestioare care se auzeau din boxele combinei mele audio, fabricație rusească. Eh, ce vremuri...

Și iată că după atâta timp am ocazia să văd unele dintre personajele mele preferate, Hansel și Gretel.

La auzirea numelui filmului ați putea crede, la fel cum am făcut-o și eu, că filmul încearcă să respecte vechea nuvelă, prezentându-ne cum micuții Hansel și Gretel intră în casa de turtă dulce, doar pentru a fi considerați cină de către vrăjitoarea cea rea. Ei bine, dacă v-ați fi așteptat la asta, țin să va dezamăgesc. Sigur, îi avem pe cei doi protagoniști. Sigur, avem de-a face și cu vrăjitoare. Însă nu una, ci o ceată întreagă, una mai urâtă decât cealaltă. Iar firavii copii care apar în povestea originală au crescut și ei, fiind în floarea vârstei și ducând un adevărat război împotriva vrăjitoarelor de peste tot.


Filmul este perfect pentru a fi văzut cu prietenii, într-o după-amiază ploioasă. Nu iese cu foarte multe în evidența însă nici nu este un film prost. Este fix ceea ce te-ai fi așteptat de la un film care dorește să ia un vechi basm și să-l aducă oarecum la standardele moderne. Avem efecte speciale cu duiumul, majoritatea foarte bine făcute, deși parcă se putea și cu mai puține.  


Iar dacă Jeremy Renner pot spune că se mulează perfect pe rolul lui Hansel, nu același lucru pot spune și despre Gemma Arterton care, deși nu are o reprezentație proastă, nu mi se pare cea mai potrivită pentru a o interpreta pe Gretel. De ce, veți întreba? Pentru că mi s-a părut foarte "moale". Se presupune că cei doi protagoniști, la vârsta și reputația pe care le au, trebuiau să fie un pic mai duri, mai tari. Tocmai aici ratează Gemma. Și dacă tot am strâmbat din nas la această alegere a producătorilor, să spun și pe cine aș fi văzut ca fiind cea mai potrivită pentru acest rol: Milla Jovovich. Sau chiar Jessica Alba. Sau poate sunt eu mofturos de fel iar Gemma a avut o reprezentație foarte bună. Aștept să mă trageți de urechi în comment-uri.

Până una-alta puneți mâna și vizionați filmul. Chiar dacă nu-l veți considera cel mai bun film din 2013, cu siguranță nu veți pierde degeaba o oră și jumătate din viață.
 
 Hai noroc!

No comments:

Post a Comment