February 28, 2013

The Walking Dead - Episoadele 9 și 10


         


Nu avem foarte multe opțiuni când vine vorba de seriale horror. Lista se subțiază și mai mult când vorbim de seriale horror bune. Când am început să vizionez The Walking Dead am primit exact ceea ce așteptam. Un serial care să pună accentul atât de scenele pline de gore, cât și pe frica de a fi înconjurat de acele creaturi iubitoare de creier uman. De mult nu am mai văzut un film care să prezinte atât de bine situația de zombie apocalypse precum The Walking Dead. Fiecare cadru, fiecare episod, fiecare luptă pentru supraviețuire sau schimbare de locație îți prezintă aproape perfect clipele de coșmar prin care trec personajele. Da, și în TWD, ca în majoritatea filmelor care tratează acest subiect, zombies sunt ușor de ucis, dar compensează prin faptul că sunt mulți. Însă fiecare scenă este realizată parcă doar pentru a-ți spune "Da, i-au omorât deosebit de ușor pe ăștia 3, însă situația nu s-a îmbunătățit cu nimic, fiindcă e posibil să mai apară o sută". Nici o locație nu e sigură și nici o casă nu e prea bine apărată. 
 


 
Don't dead, open inside?


Îmi aduc aminte cu teroare de episoadele în care grupul era pe autostradă. Doar ideea de a fi undeva în câmp deschis, fără posibilitatea de a rămâne ascunși era suficientă pentru a te îngrozi. Iar când a trecut "turma" pe lângă ei, eh, scenă aia, pentru mine, este cea mai bine făcută scenă din tot filmul. Dar destul despre trecut. Ce vreau să spun este faptul că The Walking Dead a început punând accentul pe lupta pentru supraviețuire. Personajele erau slabe la început, însă au reușit să treacă peste situația inițială și să înțeleagă ce se întâmplă. Apoi, din nu știu ce motive, Rick a ajuns cumva la conducerea grupului. Și pentru început, asta nu a fost o problemă, însă cu fiecare episod trecut, parcă o lua razna din ce în ce mai mult.  





Însă ceea ce s-a întâmplat în episoadele 9 și 10 pur și simplu m-a exasperat. Înțeleg că a murit Lori, însă foarte mulți din grup au pierdut persoane dragi și nu reacționează de parcă ar avea PMS. Mai mult, a reușit să-l îndepărteze pe Daryl, personajul meu preferat din grup. 
Pe lângă asta, nici filmul nu se mai concentrează pe supravieturile și pe lupta dintre ei și walkers, ci mai mult pe conflictele dintre diverse grupuri, lucruri care, după umila mea părere, ar trebui lăsate pe un plan secund. Dacă vroiam diverse conflicte morale alegeam să mă uit la o dramă. Aici doresc să văd cum Daryl le zboară walkerilor curul cu arbaleta.

Nu am văzut încă episodul 11. Sper ca lucrurile să se schimbe iar filmul să-și reia cursul normal. Nu că nu m-aș mai uita la serial, fiindcă, după cum am spus, nu am foarte multe alegeri pe genul asta de filme, însă parcă nu l-aș mai aștepta cu sufletul la gură cum o fac acum. Să vedem...  

No comments:

Post a Comment