February 15, 2016

The Big Short (2015)


Aparent filmul asta e unul dintre favoritele la premiile Oscar. La fel ca in cazul lui Birdman de anul trecut, si The Big Short mi s-a parut foarte plictisitor si dezamagitor. Desi are o distributie destul de "grea" (Brad Pitt, Christian Bale, Ryan Gosling, Steve Carell), niciunul dintre actori nu straluceste in mod deosebit si m-a lasat cu impresia ca regizorul ar fi putut economisi niste bani si sa angajeze niste actori mai putin cunoscuti, care sa se straduiasca mai mult. Steve Carell, de exemplu, isi petrece intregul timp pe ecran scremandu-se sa para agitat si scotand diverse zgomote si icnete isterice. O fi si din cauza ca eu nu il mai pot asocia cu alt personaj in afara de Michael Scott, pe care l-a interpretat excelent, dar mi s-a parut o prestatie extrem de slaba din partea lui in filmul asta.

Alte filme de genul "film pe un subiect despre ca nu stiu mai nimic" reusesc sa fie fascinante si sa te atraga in lumea lor. Moneyball (in care acelasi Brad Pitt joaca rolul principal) este un film despre antrenorul unei echipe de baseball care dezvolta o metoda noua si eficienta de a achizitiona jucatori si, desi nu stiu absolut nimic despre baseball, l-am urmarit cu interes, pentru ca scenariul si jocul actorilor au facut posibil acest lucru. The Big Short este o insiruire de termeni financiar-bancari care dureaza doua ore. Te simti ca la un seminar la ASE intre oameni straini. Cameo-urile sunt dragute (am chicotit cand a aparut Anthony Bourdain sa explice cum e cu pestele vechi de cateva zile) si mai risipesc un pic ceata contabila a filmului, dar nu au cum sa faca urmaribil un film in care 50% dintre replici sunt "Oh man, bancile chiar fac nasoale?! Stiu ca fac nasoale si ca nu e ok si totusi inca continua sa faca nasoale?! Sunt inconstiente?! Nu le pasa de oamenii obisnuiti?! Mai bancherilor, ia nu mai faceti nasoale!" Si, in caz ca nu va prindeti ce inseamna asta, e si o scena super fortata cu un tanar tata care e anuntat, in prezenta fetitelor sale, ca va ramane fara casa DIN CAUZA BANCILOR.

Un 4/10 din partea mea. Macar am avut bere.

No comments:

Post a Comment