July 28, 2013

Twin Peaks Pilot (1990)


Recent am ajuns la acea parte din viaţa mea în care mă stabilesc la casa mea cu familia mea si caut un serial bun la care să mă uit. Mi-am zis să vad cu ''Twin Peaks'' ce-mi iese, că tot de mult timp vroiam să văd ceva de-al lui David Lynch. Ştiam că episoadele sunt aproape la fel de lungi ca reclamele de pe PrimaTV (primul episod are 90 de minte) aşa că mi-am eliberat mintea, mi-at tras şi o subtitrare să nu ratez nicio replică vitală şi am fost absorbit in mister.

Fac cum fac şi tot dau de imaginea asta.
În primul rând, n-am mai văzut alte soap operas şi alte seriale de genu în general, aşa că n-am cu ce să compar acest episod pilot, dar trebuie să spun că mare parte din show am fost cu gândul la Se7en (1995), văzând atâtea mişcări baştane de detectiv profesionist. Setting-ul îmi place cel mai mult, mereu am fost un sucker pentru spaţiile super-restrânse în care se petrece acţiunea.

Personajele sunt destul de ok, multe dintre ele ducându-mă cu gândul la filmele horror cu personaje oarecum liniare dar care trec prin tot felul de traume. Din tot episodul pilot, singurele personaje care mi-au rămas bine întipărite în minte au fost agentul Dale Cooper şi Bobby, rebelul fără cauză, dar mai sunt şi altele aproape la fel de interesante.

''Diane, notă personală, să nu mai mănânc de la Famous.''
Auzisem că Lynch e un director destul de vizual şi artistic, făcând tot felul de cadre frumos colorate cu contraste tari, dar am fost puţin dezamăgit să văd că nu prea a fost cazul in primul episod, la fel cum am fost dezamăgit si că Drive (2011) nu a avut mai multe culori stridente, neoane etc. Cred că singurele filme care au cadre care par aproape pictate sunt ale lui Kubrick, dar am să mai caut.

Overall, premiza e una destul de simplă, dar care sunt sigur că va deveni mult mai interesantă dacă nu a făcut-o deja. Prima jumătate de oră nu a fost chiar cea mai exciting, dar după ce a ajuns agentul in orăşel totul a devenit mult mai tare şi mai intrigant. Sunt destul de sigur că o să fiu destul de atras în acţiune soon enough.

NSF Rating: 9/10 aştept mindfuck-ul.

No comments:

Post a Comment